بنام بهترین نام ها
سلام.دوست خوب و همکارمون فاطمه عزیز مصاحبه ای از پیمان قانع طراح دکور ماه عسل 92 برامون آماده کرده که ازش خیلی تشکر میکنم.
طراح دکور برنامه «ماه عسل» گفت: «ماه عسل» زمانی واقعا «ماه عسل» بود که با احسان علیخانی بودیم، مابقی که «ماه عسل» نبودند.
برای خواندن متن کامل مصاحبه به ادامه مطلب بروید...
سلام.دوست خوب و همکارمون فاطمه عزیز مصاحبه ای از پیمان قانع طراح دکور ماه عسل 92 برامون آماده کرده که ازش خیلی تشکر میکنم.
طراح دکور برنامه «ماه عسل» گفت: «ماه عسل» زمانی واقعا «ماه عسل» بود که با احسان علیخانی بودیم، مابقی که «ماه عسل» نبودند.
برای خواندن متن کامل مصاحبه به ادامه مطلب بروید...
پیمان قانع، طراح دکور برنامه «ماه عسل» در گفتوگو با خبرنگار سرویس
تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهی طراحی این
دکور توضیح داد: میگویند دکور «ماه عسل» امسال سیاه و تاریک است، اما
ایدهی خودم آن خلاء بوده است، آن معلق بودن جهان. منظورم از این دکور، یک
جهان شیشهای است که احساس باز شدن دارد و به هر حال آدمهایی که چندین سال
با آنها برنامه میبینیم، جهانی دارند که در جهان خودشان قرار است حرف
بزنند.
او با اعتقاد بر اینکه با احسان علیخانی دیگر گروه نیستند و رفیقند، گفت:
فکرهایمان خیلی به هم نزدیک است، هر کاری هم که از دستمان بربیاید برای این
برنامه انجام میدهیم، اگر احسان علیخانی باشد ما هم هستیم.
قانع در ادامه گفت: در کارهای «ماه عسل» هر ساله یک رنگ و فرمی را معرفی
کردیم امسال نیز سعی کردیم دکورمان کاملا بیرنگ، سیاه و سفید و یک رنگ
طلایی داشته باشد، چون آدمهایی که به «ماه عسل» میآیند قهرمانان طلابگیر
ما هستند و نمرهی یک هستند؛ بنابراین رنگ طلایی را حفظ کردیم.
این طراح دکور با بیان اینکه در ارتباط با طراحی این دکور نظرهای مختلف
وجود داشت، گفت: درباره دکور امسال نظرهایی سیاه و سفید وجود داشت، به
گونهای که خیلیها این دکور را دوست داشتد و خیلیها هم آن را دوست
نداشتند، اما فکر اصلی خود من این بود که به هر حال آدمهایی که چندین سال
با آنها برنامه داریم و میبینیم جهانی دارند که قرار است در آن حرف بزنند.
منظورم از این دکور یک جهان شیشهای است که احساس دیده شدن و باز شدن را
دارد؛ مثل دکور سالهای گذشته «ماه عسل» که پروژهای باز میشد و میهمانان
حرف میزدند. در واقع این دکور نماد یک جهان شیشهای است که آدمها داخل آن
مینشینند.
قانع که طراحی دکورهای دیگر «ماه عسل» را هم بر عهده داشته است، در ادامه
دربارهی ایده دکور امسال «ماه عسل» اظهار کرد: فکر اولیه این است که ما
انسانها ممکن است هر آدمی را که از دور میبینیم، نسبت به او قضاوت کنیم
بدون اینکه او را بشناسیم اما زمانی که آن فرد داستان جهانش را تعریف
میکند قضاوت ما هم عوض میشود این جهان شیشهای که دکور ماست 12 ستون به
نشانه 12 معصوم که از اعتقاداتمان است دارد از این جهت فرمی مذهبی دارد.
همچنین طاقدیسهایی دارد که شبیه به محرابهای مسجد النبی است.
قانع با اشاره به اینکه دکور «ماه عسل» امسال فرمی کلاسیک دارد، گفت: کلا
برای برنامه احسان علیخانی این فرم کارها را طراحی میکنم.
وی دربارهی چراغهایی که در بکگراند این دکور دیده میشود، توضیح داد:
دوست داشتم این چراغها نشانی از این باشد که بالاخره هرجا چراغی روشن است
از ترس تنهایی بوده است اینها هم آدمهایی هستند که ترس از تنهایی دارند
ولی در بک گراندهایشان یک سری چراغهایی میبینند و امیدهایی به آینده
دارند. خیلی تلاش کردم با این دکور المانهای این چنینی را نشان بدهم.
این طراح دکور در بخش دیگری از صحبتهایش دربارهی طراحی کف دکور «ماه عسل»
نیز توضیح داد: طرح کف این دکور، طرح کف مسجد شیخ لطفالله خان است. ویژگی
که این مسجد دارد انعکاس چند صدایی است صدایی که کوچک است اما انعکاس
چندین برابری دارد این دکور هم همین طور است هر حرفی در آن زده میشود یک
انعکاس 70 میلیونی برای همه آدمها دارد.
پیمان قانع در پایان گفت: میگویند دکور «ماه عسل» سیاه و تاریک است، اما ایدهی خودم آن خلاء بوده است، آن معلق بودن جهان.